Hvorfor har vi datomarkering i vores produkter?

Hos IGEN stræber vi efter at skabe produkter, der holder – både i kvalitet og i(sentimental)værdi. En dag sad hele teamet på kontoret og delte historier om vores egneitems, nogle af dem mange år gamle, og vi indså, hvor meget vi elsker at passe på vores tingog ikke mindst hvordan nogle ting, har forskellige minder koblet til sig. Det satte gang i en tanke: Hvor fedt ville det være, hvis vi kunne tracke et produkts levetid? Det ville være fedt, forhåbentlig for kunden, at skabe en sentimental værdi for deres IGEN produkter, og se det som et bevis på hvordan de har brugt dem igen og igen sæsoner og år igennem; men også fedt for os, som virksomhed der producerer. På den måde kan vi bedre tracke, hvor længe vores produkter eksisterer og bruge det som et pejlemærke for altid at holde fast i vigtigheden af kvalitet der holder. Sådan opstod idéen om IGENs datomarkering!

Mange brands bruger allerede datoer eller kollektionsmarkeringer som f.eks. “Fall Winter 2024” for at holde styr på sæsonerne. Men hvor disse mærker udgiver nyehelekollektioner hver sæson, går vi hos IGENlidten anden vej. Vi lancerer ikke nye produkter hver tredje måned, fordi sæsonen skifter, men vi syntes alligevel, det ville være fantastisk at kunne spore, hvornår et produkt blev skabt. Derfor har vi indført datomarkering på alle vores produkter, der er produceret efter sommeren 2024. Det giver ikke blot produkterne en historik, men også en personlig værdi – et minde om, hvornår du første gang fik glæde af det. Vi ser frem til den dag, hvor "efterår 2024" ikke længere er nutid, men et minde om en særlig tid. Og vi håber, at dine IGEN-produkter vil holde så længe, at du en dag opdager datomærkningen og tænker tilbage på alle de gode stunder, du har haft med dit produkt– igen og igen