HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelser for IGEN
Levering
Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage.
I travle perioder, såsom under kampagner, kan leveringstiden være længere. Dette vil i givet fald fremgå tydeligt på vores hjemmeside.
Vi afsender primært med GLS og leverer både til pakkeshops og hjemmeadresser.
Du modtager altid et track-and-trace-nummer, så du kan følge din pakke fra vores lager til levering.
Fortrydelsesret og Retur
Du har 365 dages fuld returret på varer købt på igen.dk. Returretten gælder fra den dag, hvor ordren er leveret.
Bemærk, at varer købt som 2. sortering eller på lagersalg ikke kan returneres.
Returneringsomkostninger
Du dækker selv omkostningerne ved returnering.
Sådan gør du
- Meddel os om ønsket om fortrydelse senest 365 dage efter levering via vores returportal her.
- Returnér varerne senest 14 dage efter, du har informeret os om fortrydelsen.
Varer skal returneres til:
Jumbo Transport CO IGEN
Gammelager 1, 2605 Brøndby
Gratis varer
Ved returnering af en ordre, hvor en gratis gave er inkluderet som led i en kampagne, skal den gratis gave returneres sammen med ordren for at opnå fuld refusion. Såfremt den gratis gave ikke returneres, forbeholder vi os retten til at modregne gavens værdi i det beløb, der tilbagebetales til kunden.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for en eventuel værdiforringelse af varen, som skyldes anden håndtering end nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
Hvis varen er prøvet ud over dette, betragtes den som brugt og kan kun delvist refunderes. Refusionens størrelse fastsættes af IGEN på baggrund af varens stand.
Ikke afhentede pakker
Pakken forbliver i pakkeshoppen i 7 dage. Hvis du ikke afhenter pakken inden for fristen, sendes den retur til os.
Gebyrer
- For genforsendelse: 39 kr.
- For ikke afhentede pakker og efterfølgende refusion: Et ekspeditionsgebyr på 50 kr.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov. Reklamationen gælder for fejl i materiale, fremstilling eller software.
Reklamationer skal meddeles til os inden for rimelig tid, normalt senest 2 måneder efter, fejlen er opdaget.
Reklamationer sendes til:
IGEN
Badestuestræde 8A, st. baghuset
1209 København K
Tlf.: +45 53550992
Reklamationer accepteres ikke, hvis de sendes pr. efterkrav.
Kunde- og privatlivspolitik
Vi registrerer kun de nødvendige oplysninger for at kunne gennemføre din ordre:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
Oplysningerne opbevares hos LJB Media ApS i op til 5 år og videregives ikke til tredjeparter, medmindre det er nødvendigt for ordrebehandling. Du kan altid få slettet dine data ved at kontakte os på hey@igen.dk.
Den dataansvarlige er Louise Bjerre.
Cookies og logstatistik
Vi anvender cookies og logstatistik til at optimere brugeroplevelsen og hjemmesidens funktionalitet. Du kan til enhver tid slette cookies på din computer.
Betaling
Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay Online, ViaBill, Visa Electron, American Express, PayPal og ApplePay.
Betalingen trækkes først, når varen er afsendt. Alle priser er inkl. moms og opgives i DKK.
Klagemuligheder
Klager kan indsendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk
For EU-borgere uden for Danmark kan klager indgives via EU-Kommissionens online klageplatform:
ec.europa.eu
Ved klage skal vores e-mailadresse hey@igen.dk angives.
LJB Media ApS
Badestuestræde 8A, baghuset
1208 København K
Tlf.: +45 53550992
CVR: 38891987